پشم شیشه بهتر است یا پشم سنگ؟

کارتن پلاست
27 ژانویه 2018
مزایای استفاده از پشم سنگ
مزایای استفاده از پشم سنگ
17 فوریه 2022
نمایش همه

پشم شیشه بهتر است یا پشم سنگ؟

پشم شیشه، پشم سنگپشم سنگ و پشم شیشه از مهمترین و پر استفاده ترین انواع عایق است که به دلیل مزایایی که دارند در صنایع ساختمانی، سوله سازی و موارد این چنینی محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده اند اما یکی از متداول ترین سوالات مشتریان این است که پشم شیشه بهتر است یا پشم سنگ؟ به همین جهت در این مقاله به معرفی و مقایسه این عایق ها خواهیم پرداخت.

پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه از از ذوب شیشه و تبدیل آن به الیاف ریز تولید می شود و الیاف آن بصورت رول یا پانل درآمده و برای مصرف به عنوان عایق حرارتی در بازار عرضه می شوند. نکته ای که باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که پشم شیشه در مقابل آتش مقاوم است.

این عایق در انواع مختلفی تولید می شود که هرکدام آنها کاربردهای گوناگونی دارد و ضروری است تا نصب آن مطابق دستورالعمل سازنده انجام شود. از دیگر مزایای استفاده از پشم شیش می توانیم به نصب راحت اشاره نماییم.

حتما مطالعه کنید: پشم شیشه

پشم سنگ و پشم شیشه مواد الیافی هستند و ضریب مقاومت حرارتی و صوتی بسیار بالایی دارند.

مهمترین تفاوت در میان این عایق ها اختلاف در مقاومت حرارتی آنها می باشد. دمای عملکرد برای پشم سنگ حداکثر ۷۵۰ درجه سانتی گراد و برای پشم شیشه حداکثر ۲۵۰ درجه سانتی گراد می باشد.

پشم سنگ تا ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد می تواند از خود مقاومت نشان دهد و عمده کاربرد آن در عایق سازی سازه هایی است که مقاومت در برابر حریق و عایق بندی صوتی در آنها ضروری باشد. نکته ای که باید از آن اطلاع داشته باشید این است که پشم سنگ در انواع مختلف با ضخامت مختلف تولید می کنند و مقاومت حرارتی آن با ضخامت آن رابطه مستقیم دارد.

پشم سنگ چیست؟

ماده اولیه تولید پشم سنگ، سنگ آذرین معروف یعنی دیاباز یا بازالت است. این ماده بازمانده آتشفشان هایی است که فراوان داشته اند. پشم سنگ از پشم شیشه متراکم تر است و به همین جهت مقاومت گرمایی بیشتری دارد.

حتما مطالعه کنید: پشم سنگ 

در این مقاله به پاسخ یکی از سوالات متداول مشتریان مبنی بر پشم شیشه بهتر است یا پشم سنگ؟ پرداختیم اما توجه داشته باشید که پشم سنگ علاوه بر عایق حرارتی، عایق صوتی بسیار خوبی نیز هست. تولید، عرضه و نصب این عایق مانند پشم شیشه بوده و در برابر آتش بسیار مقاوم است. این دو عایق یعنی، پشم سنگ و پشم شیشه در یک پروسه کاملا اتوماتیک برش خورده و در پانل های مخصوص قرار می گیرد و با حفظ مقاومت فشاری پانل و استفاده از اتصالات پراکنده کل پستی و بلندی های پانل را می پوشانند و اقدام به محافظت از سازه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.