ورق پلی کربنات

ورق پلی کربنات چیست؟

رشد روز افزون استفاده از ورق های پلی كربنات در گلخانه ها، در صورت طراحی و انتخاب مصالح مناسب، ضمن بهره وری بيشتر، مصرف كمتر انرژِ نويد تبديل اين صنعت به يكي از سودآورترين بخش هاي كشاورزی را می دهد. در توليد ورق های RFX از تكنولوژی بسيار پيچيده ای استفاده ميگردد، نحوه عملكرد اين ورق ها به گونه ای است كه در تابستان خصوصاً در مرداد ماه كه خورشيد بصورت كاملاً عمود مي تابد، اين ورقها با بازگرداندن مقدار قابل توجهي از نور خورشيد از گرمايش بيش از حد محيط زيرين جلوگيری مي كند و در ساير فصول نسبت به تغيير زاويه تابش خورشيد، ميزان گذر نور و گرما نيز تغيير مي كند، بطوری كه درفصل زمستان كه خورشيد كاملاً مايل مي تابد، بيشترين گذر نور از سطح فوقاني به فضاي داخل را ممكن مي سازد. علاوه بر اين وجود لايه ضد UV اين ورق ها به ضخامت 50 ميكرون، مانع از ورود پرتوهای مضر خورشيد نيز می گردند. بدين ترتيب مشكلاتی كه سالها گلخانه داران در گلخانه های شيشه ای، پلاستيكی و حتی ورقهای قديمی پلی كربنات با آن مواجه بودند به شكل حيرت انگيزی مرتفع مي گردد.

ورق هاي تخت پلي كربنات

ورق هاَی تخت پلی كربنات محصولاتی بی نظير با ضريب ايمنی فوق العاده و كالايی ايده آل برای مصارف جايگزين شيشه مي باشد. اين ورق ها افزون بر وزن كم و ثبات رنگ دارای مقاومت ضربه ای بسيار بالا تقريبا غير شكننده بوده و در هنگام بروز حوادث طبيعي مانند زلزله، خطرات ناشي از شكست شيشه را به صفر مي رساند. از آن جا كه استفاده و نصب اين ورق ها بسيار آسان است، از آن ها به عنوان جايگزين شيشه، در پنجره ها و نورگير ها، پل هاِی عابر، ايستگاه های اتوبوس، صنايع خودروسازي و .... استفاده مي گردد. ضخامت های بالاتر اين ورق ها در مقابل اصابت گلوله مقاوم بوده و برای تمامي محل هايی كه پتانسيل اصابت های فيزيكی را دارند مانند بانک ها، طلا و جواهر فروشی ها، موزه ها، مكان های نقل و انتقال پول و ... توصيه مي شوند. ورق های تخت پلی كربنات به صورت شفاف، مات و رنگي در ضخامت های 12-2 ميلی متر و ابعاد 305×205 سانتی متر توليد و عرضه مي گردند.

مزایای استفاده از ورق پلی کربنات

صفحات ساخت شرکت پلیمر طلائی یزد خواص نوری بصری عالی با سطوحی درخشان چنان یک الماس دارند. این محصولات حتی در محدوده های دمایی بالا و پایین نیز عملکرد استثنایی از خود نشان می دهند. منفعت مهم استفاده از این صفحات، خواص مکانیکی، حرارتی و الکتریکی فوق العاده آن هاست. از دیگر مزایای این صفحات می توان به موارد زیر اشاره کرد:
قابلیت بازیافت آسان
معمولا غیر قابل اشتعال
عملکرد استثنایی در دماهای بالا و پایین
به راحتی می توان با خلا شکل دهی کرد
مقاومت ضربه ای بسیار بالا، تا حدود 250 برابر شیشه، تقریبا غیر شکننده
قابلیت استفاده و نصب آسان
عایق حرارتی و الکتریکی فوق العاده
شعاع انحنای ایمن آن حدود 175 برابر ضخامت است
سبک (تقریبا 2/1 وزن یک شیشه با همان ابعاد)، که باعث شده این صفحات به راحتی قابل حمل و نصب شوند

کاربرد ورق پلی کربنات

ساختمان سازی
کاربردهای شیشه
صنعت حمل و نقل
عملکرد شیشه ایمنی
استادیوم های فضای باز یا بسته
پنجره سقفی، پارتیشن بندی، گنبدهای تزیینی، اتاقک سازی

کاربرد ورق چند جداره پلی كربنات

پنجره سقفی، پارتیشن بندی، گنبدهای تزیینی، اتاقک سازی
استادیوم های فضای باز یا بسته
راهروهای مسقف، سقف پاسیو
عملکرد شیشه ایمنی
صنعت حمل و نقل
کاربردهای شیشه
ساختمان سازی

ورق هاي اكريليک

پلی متیل متاکریلات یکی از پلیمرهای معروف و شناخته شده ای می باشد که در اوایل به عنوان جایگزین شیشه با کاربردهای متنوعی استفاده می شده است و امروزه نیز به طور وسیعی در صنایع پنجره سازی و شیشه اندازی کاربرد دارد. این ماده یکی از سخت ترین و محکم ترین پلیمرها با شفافیتی بالاتر از شیشه و سطحی براق و صیقلی و مقاوم در برابر عوامل جوی است. جالب است بدانید صفحات پلی متیل متاکریلات کاربرد وسیعی در تهیه و ساخت پنجره هواپیما نیز دارند. شرکت پلیمر طلایی یزد با بهره گیری از جدیدترین ماشین آلات و تکنولوژی های پیشرفته حال حاضر دنیا اقدام به تولید صفحات تخت پلی متیل متاکریلات بر اساس استانداردهای ایزو 2-7823 کرده است.

کاربردهای ورق اكريليک

گنبدهای نوری و نورگیر، پارتیشن بندی، شیشه اندازی در پنجره، مصالح سقف سازی، پنجره سقفی، شیشه های ایمنی و امنیتی، شیشه اندازی حمام و آشپزخانه، شیشه نشکن، تجهیزات اداری، اجزای روشنایی داخل ساختمان، لنزهای کنترل روشنایی، عدسی، پوشش لامپ، اتاقک و پوشش های ایمنی کارگران و ماشین آلات، مخازن و لوله های شفاف، تابلو فروشگاه ها، اجزا و قطعات تزیینی مراکز فروش، تابلوهای گرافیکی مصور، ساخت ویترین ، ظروف پلاستیکی، قالب و الگوهای حک کاری شده شفاف، اتاقک های شیشه ای که به عنوان حمام آفتاب استفاده می شوند، دیوارهای عایق صوتی، صنایع حمل و نقل، شیشه ساعت و محافظ کیلومتر شمار وسایل نقلیه، صفحات تخت پلی متیل متاکریلات بی رنگ، دارای شفافیت 92% هستند که در نوع خود منحصر به فرد است. شفافیت شیشه ای که برای ساخت پنجره به کار می رود حدود 90% است. ترکیب شفافیت و مقاومت در برابر عوامل جوی این صفحات، طول عمر بلند مدتی را برای این صفحات تضمین می کند و آن را به یک ماده ایده آل برای تمام پروژه های فضای باز تبدیل کرده است. پرتو نور UV اثرات مخربی روی پلیمرها دارد. این اشعه به راحتی می تواند پیوندها و زنجیره های شیمیایی را شکسته و منجر به تجزیه، تغییر رنگ و خواص مکانیکی شود. پلی متیل متاکریلات به طور طبیعی مقاومت فوق العاده و بهتری نسبت به پلی کربنات در برابر اشعه ماورای بنفش دارد اگر چه صفحات تخت پلی متیل متاکریلات به واسطه تغییرات دمایی و رطوبت دچار انبساط و انقباض خواهند شد، ولی بر اثر گذشت زمان هرگز دچار چروک و جمع شدگی نخواهند شد. کمی جمع شدگی هنگام شکل دهی حرارتی وجود دارد، اما پس از آن ثبات بسیار خوبی خواهد داشت.

تصاویر ورق پلی کربنات