پشم‌شیشه فویل دار

نصب ساندویچ پانل
نحوه نصب ساندویچ پانل سقفی
18 اکتبر 2023
توری فلزی و پلاستیکی
نقش توری فلزی و پلاستیکی در سازه های بتنی و فلزی
29 اکتبر 2023
نمایش همه

پشم‌شیشه فویل دار

پشم‌شیشه فویل دار

پشم‌شیشه فویل دار

پشم‌ شیشه با چگالی بالاتر عایق با کیفیت بهتری را فراهم می‌کند. عایق پشم‌شیشه به دلیل خواص غیر قابل اشتعال و مقاومت بالا معمولاً در مناطقی با درجه حرارت شدید استفاده می‌ شود. پشم‌ شیشه که نوعی عایق حرارتی است از الیاف معدنی تشکیل ‌شده است. پشم ‌شیشه رولی یا فویل دار، نوع خاصی از پشم ‌شیشه است که در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. تولید پشم‌شیشه فویل دار یا رولی شامل ترکیب الیاف ظریف با رزین حرارتی سخت در طی عملیات شیمیایی برای ایجاد پشم ‌شیشه پتو است.

 

پشم‌شیشه فویل دار

 

انواع پشم‌شیشه

پشم ‌شیشه محصولی بسیار پر کاربرد در انواع صنایع است. در ادامه  به شما انواع پشم‌ شیشه را معرفی می‌کنیم:

  • پشم‌شیشه فویل دار یا رولی

از الیاف ظریف و سبک تشکیل ‌شده است و برای اهداف عایق استفاده می‌ شود. ضخامت و چگالی آن به ترتیب از ۲٫۵ سانتی‌ متر تا ۱۰ سانتی‌متر و ۸ تا ۲۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. این نوع عایق باروکش های مختلف مانند روکش آلومینیومی و فویل متالایز و کاغذ کرافت موجود است. روکش با چسب مخصوص به هم چسبیده می‌ شود تا از جمع شدن الیاف و ایجاد ریزگرد ها جلوگیری گردد. این عایق انعطاف ‌پذیر است، کار با آن آسان است و به راحتی قابل جابجایی و برش می باشد.  پشم‌شیشه رولی را می‌توان برای عایق کاری در تنظیمات مختلف مانند کانال های صنعتی، دیوارها، سقف ها، کانال‌های تأسیساتی و سقف و دیوار ساختمان‌ ها استفاده کرد. کدهای مورداستفاده برای ساخت عایق پشم‌شیشه شامل K برای پشم‌ شیشه با کاغذ کرافت، ARP  برای پشم‌ شیشه باروکش فویل آلومینیومی ساده یا تقویت ‌شده  هست. این رول ‌ها در سایزهای ۱۰، ۱۵ و ۲۰ متری با عرض ۱٫۲ متر عرضه می ‌شوند.

 

پشم‌شیشه فویل دار

  • پشم‌شیشه پانلی

پانل یا تخته پشم‌ شیشه از ترکیب الیاف پشم‌شیشه با رزین حرارتی سخت ایجاد می‌ شود. در ابعاد استاندارد ۰٫۶ متری و ۱٫۲ متری موجود است اما قابل سفارشی ‌سازی نیز هست. پشم ‌شیشه پانل را می‌توان با فویل آلومینیومی یا روکش کاغذ کرافت یا بدون روکش عرضه کرد. برخلاف پشم‌شیشه فویل دار، پشم ‌شیشه پانل دارای چگالی بالاتری است که آن را انعطاف ‌پذیر و مناسب برای استفاده به عنوان عایق صوتی و حرارتی می‌ کند. این پنل را می ‌توان در تراکم های ۳۶ تا ۱۱۰ کیلوگرم بر متر مکعب، با ضریب جذب صدا ۰٫۶ تا ۰٫۹ و ضریب حرارتی ۰٫۰۲۹ تا ۰٫۰۳۹ تولید کرد.

  • پشم‌شیشه لوله ای

این محصول نوعی عایق استوانه ای شکل است که می ‌توان آن را با ورق آلومینیوم یا بدون آن تولید نمود. معمولاً برای عایق کاری لوله های فاضلاب و دودکش های کوچک استفاده می ‌شود. این عایق متناسب با اندازه خارجی لوله طراحی شده است و می‌تواند به جلوگیری از تعریق لوله ها به دلیل اختلاف دما کمک کند. لوله‌  های عایق همچنین می‌توانند با حفظ دمای ثابت در هنگام انتقال آب سرد یا گرم از طریق ساختمان، به کاهش اتلاف انرژی کمک کنند. عایق لوله پشم‌شیشه همچنین می‌تواند لوله ها را در برابر لرزش و ضربه محافظت کند و پوشش فویل آلومینیومی به جلوگیری از رسیدن رطوبت به عایق کمک می‌کند. نصب آن آسان، قابل حمل و سبک است.

 

پشم‌شیشه فویل دار

 

 مراکز توزیع پشم‌شیشه فویل دار

مراکز توزیع متعددی وجود دارد که انواع پشم‌شیشه  فویل دار را ارائه می دهند. پشم ‌شیشه رولی یک کالای پر کاربرد است که در کارخانه های متعدد در سراسر کشور ساخته می ‌شود، در داخل کشور توزیع و به بسیاری از کشورهای دیگر نیز صادر می‌ شود. این محصول علاوه بر کارایی بالا و ویژگی های منحصر به فرد، قیمت مناسبی دارد. برای خرید این محصول به صورت عمده یا تکی می‌توان به فروشگاه اینترنتی فراز پارسه مراجعه کنید. با خرید از فروشگاه اینترنتی  فراز پارسه می‌ توان از  هزینه های مربوط به واسطه ها جلوگیری کرد و محصول را با قیمت مناسب خریداری نمود.

 

سخن پایانی

استفاده از عایق پشم‌شیشه فویل دار ضروری است زیرا به عنوان یکی از موثرترین مواد برای عایق حرارتی و صوتی شناخته می ‌شود. با این وجود، در مقایسه با سایر عایق ها، پشم‌ شیشه تحمل کمتری در برابر رطوبت دارد. بسیار مهم است که قبل از خرید، هر نوع پشم شیشه را بر اساس نیازها و بودجه خاص خود ارزیابی کنید تا تجربه ای مطمئن تر داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.