نقش توری فلزی و پلاستیکی در سازه های بتنی و فلزی

پشم‌شیشه فویل دار
پشم‌شیشه فویل دار
19 اکتبر 2023
معرفی انواع ساندویچ پنل
معرفی انواع ساندویچ پنل
31 اکتبر 2023
نمایش همه

نقش توری فلزی و پلاستیکی در سازه های بتنی و فلزی

توری فلزی و پلاستیکی

انواعی از توری‌های فلزی و پلاستیکی به تولید می‌رسند که انتخاب آن‌ها، افراد زیادی را با توجه به تنوع گسترده خود، دچار سرگردانی می‌نماید. از آنجا که نقش توری فلزی و پلاستیکی در سازه‌های بتنی و فلزی بسیار مهم است، لذا انتخاب این توری‌ها می‌تواند از آسیب و خطرات احتمالی جلوگیری به عمل آورد. ایجاد حفاظت و ایمنی در محیط کار و منزل، از مهم ‌ترین مزیت استفاده از این  توری‌ها می‌باشد.

خرید پشم سنگ یک امر ضروری برای ساختمان سازها است تا از آتش سوزی ساختمان جلوگیری کنند. در ابتدا باید هزینه زیادی را پرداخت نمایند ولی امری ضروری در جهت جلوگیری از خسارت های بیشتر است. عوامل مختلفی از جمله نوع روکش و جنس پشم سنگ می تواند در قیمت پشم سنگ تاثیر گذار باشد.

توری فلزی و پلاستیکی چیست؟

با بافتن انواع سیم ‌های مفتولی و همچنین درجه ضخامت متفاوت بر روی یکدیگر که موجب ایجاد صفحه فولادی می‌شود، توری فلزی تولید می گردد. سیم ‌های مورد استفاده در تولید این‌گونه از توری‌ ها آج‌دار و ساده هستند که برای امنیت بیشتر از ابعاد شبکه گسترده و اندازه منافذ کوچک‌تر به تولید می ‌رسند.

به دلیل آ‌ن‌که مقاومت توری ‌های فلزی در برابر شرایط جوی مختلف مانند بارش برف و باران و نیز آفتاب مستقیم و افزایش دما بسیار بالاست، لذا توصیه می‌شود در مناطقی که شرایط جوی ناپایدار است یا دمای هوا بسیار بالا است، از این نوع توری استفاده کنند. در طبقه‌بندی کلی، توری‌ها را می‌توان در دو دسته توری‌های فلزی و پلاستیکی قرار داد.

نقش توری فلزی و پلاستیکی در سازه های بتنی و فلزی بسته به کاربردشان، به انواع فرعی توری‌ های مرغی، حصاری، گابیون، فرنگی و پرسی تقسیم ‌بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها بنا بر نحوه تولید و نیاز مشتری می‌تواند در اولویت انتخاب افراد قرار گیرد.

توری فلزی و پلاستیکی

انواع مختلف توری فلزی

توری ‌هایی که جنس فلز دارند در صنایع متفاوت از جمله سازه ‌های بتنی فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به دلیل استفاده کاربردی در فصول متفاوت از جمله در فصل تابستان مانع ورود حشرات در منازل و ادارات می‌شود. کاربرد و موارد استفاده دیگر و نقش توری فلزی و پلاستیکی در سازه‌های بتنی و فلزی، به عنوان تقویت کننده با بارهای سنگین می باشد یا در ظروف ذخیره سازی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به نوع کاربرد آن به چند نمونه موارد استفاده از آن‌ها اشاره کوتاه داریم:

توری‌های حصاری

این توری با نام دیگر فنس، نوعی از توری است که در باغ‌ها و فضاهایی که خصوصی و حریم شخصی افراد است، در نظر گرفته می‌شود و دارای استفاده کاربردی است. نوع جنس آن از آلیاژ فولاد می‌باشد که با توجه به خاصیت ضد زنگ بودن آن، از استحکام فوق العاده‌ای برخوردار است.

توری پرسی

این توری از فولاد و الیاف و نیز مواد انعطاف پذیر ساخته می‌شود که برای محافظت از پنجره و درب‌ها و همچنین در حصارکشی سازه های بتنی، مش‌بندی، ساخت فونداسیون و نیز به عنوان نرده پایانه و منازل، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توری فلزی گابیون

این نوع توری فلزی به شش ضلعی معروف می‌باشد. جنس آن گالوانیزه ضد زنگ و تعداد سیم‌های مورد استفاده در تولید آن کمتر از انواع مشابه است. این در حالیست که دارای ضخامت بالاتری نسبت به نمونه‌های دیگر توری‌های فلزی است.

انواع توری‌ پلاستیکی

نقش توری فلزی و پلاستیکی در سازه‌های بتنی و فلزی با دارا بودن ویژگی‌های مناسب اغلب در سازه‌های بتنی همچنین صنایع کشاورزی دارای کاربرد گسترده می‌باشد. از خصوصیات توری‌های پلاستیکی باید به وزن مناسب و سبک آن که در عین حال از استحکام بالایی برخوردار است، اشاره نمود. این شاخصه نمایان‌گر تکنولوژی صحیح در قالب گیری آن می‌باشد.

انواع توری پلاستیکی مانند توری نسوز، توری فرنگی، توری های مرغی با نصب آسان، مقاومت و ماندگاری بالا می‌‌تواند برای سازه ‌های بتنی انتخاب مناسبی باشد. اغلب از این توری‌ها برای نورگیر ساختمان، تولید تزیینات ساختمان و دکوراسیون گچی و همچنین محکم نمودن دیوارهای ساختمان استفاده می کنند.

توری پلاستیکی یا فلزی؟

با توجه به مزایای ذکر شده توری‌های پلاستیکی و فلزی، اینک وقت آن رسیده تصمیم خود را بگیرید. متنوع بودن جنس و قالب توری می‌تواند پروسه انتخاب شما را تحت تاثیر قرار دهد. لذا به چند نمونه ویژگی برای انتخابی بهتر اشاره می کنیم:

توری مورد انتخاب باید از نظر مقاومت در برابر حوادث و بلایای طبیعی مانند آتش سوزی استحکام بالایی داشته باشد. همچنین، موقعیت و نیاز شما برای انتخاب باید در نظر گرفته شود. دقت کنید توری‌ های فلزی در برابر اشعه‌ های ماورای بنفش خورشید بسیار مقاوم هستند. لذا این نوع توری‌ها می توانند در محیط‌های گرم با دمای بالا مورد استفاده قرار بگیرند.

سخن پایانی

امروزه با توجه به تنوع بالای نقش توری فلزی و پلاستیکی در سازه‌های بتنی و فلزی لازم است، افراد با توجه به نیاز خود توری مورد نظر خود را انتخاب کنند. مطالعه این مقاله و سپس اتصال به کارشناسان سایت برای بهره‌بندی از اطلاعات بیشتر با شماره‌ های مندرج در این سایت، می‌تواند شما را به انتخابی درست رهنمون سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.