نصب ساندویچ پانل سقفی

تفنگ میخکوب بتن
تفنگ میخکوب بتن و تمامی دانستنی های آن
10 می 2023
نصب ساندویچ پانل
نحوه نصب ساندویچ پانل سقفی
18 اکتبر 2023
نمایش همه

نصب ساندویچ پانل سقفی

نصب ساندویچ پانل سقفی

نصب ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی به‌طور گسترده در پروژه‌های ساختمانی مختلف، از کارخانه‌ها و استادیوم‌ها گرفته تا ساختمان‌های معمولی و استخرها استفاده می‌شود. آن‌ها به دلیل دوام و مقرون‌به‌صرفه بودن شناخته‌شده‌ا هستند. علاوه بر این، نصب ساندویچ پانل سقفی  به دلیل ماهیت نوآورانه خود در سایر بخش‌ها مانند ساختمان‌های نظامی و کشاورزی محبوبیت پیداکرده‌اند.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل ماده‌ای است که در ساختاری لایه‌ای شبیه ساندویچ ساخته می‌شود. لایه‌های بیرونی آن از ورق‌های فلزی (مانند گالوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم) تشکیل ‌شده است، درحالی‌که هسته آن از فوم پلی اورتان با چگالی های متفاوت تهیه می شود. این هسته فوم بین دولایه فلزی تزریق می‌شود.

این نوع مصالح معمولاً برای پوشش سقف و دیوار در محیط‌های مختلف ازجمله سالن‌های صنعتی، کارخانه‌ها، انبارها، ساختمان‌های پیش‌ساخته، سردخانه‌ها، کمپ‌ها و اقامتگاه‌های موقت استفاده می‌شود. ساندویچ پانل‌ها از نظر ماهیت سبک‌وزن و خواص عایق بودن، از مواد مشابهی که برای مصارف پوششی استفاده می‌شوند، برتری دارند. علاوه بر این، آن‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند و با استانداردهای ذخیره انرژی مطابقت دارند. شکل ذوزنقه ای ساندویچ پانل سقفی به همراه طراحی همپوشانی آن، بدون نیاز به اقدامات اضافی، آب بندی کامل را تضمین می کند. در عوض، با استفاده از پیچ های مخصوص با واشر محکم می ‌شود.

چه چیزی باعث می ‌شود که ساندویچ پانل ‌های سقفی به‌طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرند؟

ساندویچ پانل‌های سقفی دارای تطبیق‌پذیری هستند که می‌توانند به‌صورت مسطح، خمیده، منحنی و بدون درز ترکیب شوند تا به طیف وسیعی از خواص دست یابند. آن‌ها در انتخاب‌های متنوعی از رنگ‌ ها، ضخامت‌ ها، جزئیات لبه ‌ها و پروفیل‌ ها در دسترس هستند و نیازهای عملکردی خاص را برآورده می‌کنند. ساندویچ پانل‌هایی که معمولاً در خارج از محل تولید می‌شوند، در موقعیت‌هایی که روکش‌های مقاوم با استحکام ساختاری استثنایی، عایق‌کاری و ویژگی‌های سبک‌وزن موردنظر هستند، عالی هستند.

 

 

نصب ساندویچ پانل سقفی

تاریخچه ساندویچ پنل

 

سیستم های پوشش پنل برای مدت قابل توجهی مورد استفاده قرار گرفته اند، به ویژه در ساخت وسایل نقلیه مانند قطار و هواپیما.

با این حال، معرفی ساندویچ پانل ‌های پیشرفته که به‌ طور خاص برای صنعت ساختمان طراحی شده بودند در دهه ۱۹۳۰ ظاهر شد و پس از جنگ جهانی دوم محبوبیت بیشتری به دست آورد.

انواع پانل ساندویچی با توجه به نصب

روش های مختلفی برای نصب برای انواع ساندویچ پانل سقفی استفاده می ‌شود. پانل انتخاب شده برای سقف سازه، رویکرد نصب خاص را تعیین می کند. بسته به نیاز پروژه، یک روش برای پوشش سازه انتخاب می‌شود. در زیر انواع پانل‌ها بر اساس روش نصب طبقه بندی می‌شوند:

 

  • نصب ساندویچ پانل سقفی قفل شونده: این پانل دارای بلوک های به هم پیوسته با زبانه هایی است که هنگام مونتاژ آن‌ها را به‌طور ایمن متصل می کند. معمولاً در سردخانه ها استفاده می‌شود.

 

  • نصب ساندویچ پانل سقفی پیچ مخفی: برای افزایش جذابیت زیبایی سازه ها استفاده می‌شود. پیچ ها در این نوع پانل‌ها پنهان می‌شوند و در نتیجه ظاهری بدون درز برای ساختمان ایجاد می‌کنند. پانل‌ها به گونه ای قرار گرفته اند که پیچ های پانل مجاور پوشانده شود.

 

  • ساندویچ پانل سقفی نر و ماده: از زوایای یکپارچه تشکیل‌شده اند که با استفاده از پیچ به سقف بسته می‌شوند. پانل‌های نر و ماده معمولاً در محیط‌هایی با سطح رطوبت بالا استفاده می‌شوند.

 

نصب ساندویچ پانل سقفی

 

کاربرد های پنل ساندویچ سقفی

نصب ساندویچ پانل سقفی کاربردهای مختلفی در صنعت ساختمان پیدا می‌کنند. آن‌ها معمولاً به عنوان روکش خارجی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری یک طبقه و چند طبقه استفاده می‌شوند. هدف اصلی آن‌ها محافظت در برابر شرایط آب و هوایی ازجمله بارندگی، باد و بارهای خارجی است و در عین حال وزن خود را نیز تحمل می کند. علاوه بر این، ساندویچ پانل برای ایجاد مناطق عایق، پانل‌ های سقفی، پارتیشن ها و دیوارهای محفظه نسوز استفاده می ‌شود.

سخن پایانی

نصب ساندویچ پانل سقفی نه تنها سرعت و راحتی را ارائه می دهد، بلکه شامل جنبه های مهمی نیز می‌شود که به جذابیت زیبایی و عایق بندی موثر سازه کمک می کند. بنابراین توصیه می‌شود که کارگران ماهر و با تجربه نصب ساندویچ پانل سقفی را انجام دهند. در حین نصب باید به عوامل مختلفی ازجمله استفاده از تجهیزات لازم، آماده سازی زیرساخت، آشنایی با دستگاه های برش، رعایت دستورالعمل های نصب و در نظر گرفتن نحوه چیدمان، عایق کاری و آب بندی ساندویچ پانل‌ها توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.