مزایای استفاده از پشم سنگ

پشم شیشه بهتر است یا پشم سنگ؟
14 فوریه 2022
انواع پیچ سر مته ای
انواع پیچ سر مته ای و کاربرد هر یک از آنها
3 می 2023
نمایش همه

مزایای استفاده از پشم سنگ

مزایای استفاده از پشم سنگ

مزایای استفاده از پشم سنگ

پشم سنگ: پشم سنگ از مهم ترین و پر استفاده ترین انواع عایق است و به دلیل ویژگی های منحصربفردی که دارد عنوان عایق صوتی و رطوبتی و حرارتی از آن استفاده می گردد. اما مزایای استفاده از آن به موارد گفته شده محدود نمی شود به همین جهت در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از پشم سنگ خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: پشم سنگ

پشم سنگ جدیدترین نوع عایق است که پیدایش آن باعث بروز تحول بزرگی در صنعت بوده است. پشم سنگ از سنگ های مختلف روی پوسته زمین ساخته می شود، این سنگ ها بیشتر بازالت هایی از کامپوزیت های مشخص شیمیایی از پیش تعیین شده هستند که در دمای بالا نیز ذوب شده اند.

پروسه ساخت پشم سنگ شامل گرم کردن مواد معدنی و دیگر مواد خام تا درجه حرارتی حدود ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد در یک کوره می شود. بنابراین جریانی از هوا یا بخار درون آن دمیده می شود. در حال حاضر از تکنیک های پیشرفته زیادی نیز در آماده سازی این ماده استفاده می شود. در این جریان، سنگ مذاب در چرخ های ریسندگی چرخانده می شود.

ما در خروجی این پروسه رشته های مرغوب و بهم پیچیده ای دریافت می کنیم که به کمک مواد نشاسته ای به هم متصل هستند. توجه داشته باشید که برای کاهش ایجاد گرد و غبار هنگام تولید، همواره مقداری روغن به روند کار اضافه می گردد.

مزایای استفاده از پشم سنگ

سنگ بازالت در دمای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد ذوب می گردد و بصورت سیلیکات مذاب در می آید و سپس مواد مذاب به دست آمده به کمک روش های خاصی به الیافی به قطر حدود ۶ میکرون تبدیل می شود. مجموعه این الیاف ها پشم سنگ را تشکیل می دهند.

پشم سنگ نسبت به انواع دیگر پشم های معدنی مقاومت بسیار بهتری نسبت به حرارت دارد و در مقابل شعله مستقیم تا حدود ۴ ساعت مقاومت می کند. نقطه ذوب پشم سنگ ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد بوده و می تواند تا دمای ۸۰۰ درجه سانتیگراد کاربرد عایقق داشته باشد. همچنین استفاده از این نوع عایق در جذب و کاهش صدا موثر بوده و می تواند به عنوان عایق صوت نیز به کار رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.