پیچ های سرمته ای
26 ژانویه 2018
پشم شیشه
26 ژانویه 2018

ورق پلی کربنات RFX

رشد روز افزون استفاده از ورق هاي پلي كربنات در گلخانه ها، در صورت طراحي و انتخاب مصالح مناسب، ضمن بهره وري بيشتر، مصرف كمتر انرژي نويد تبديل اين صنعت به يكي از سودآورترين بخش هاي كشاورزي را مي دهد. در توليد ورقهاي RFX از تكنولوژي بسيار پيچيده اي استفاده ميگردد، نحوه عملكرد اين ورقها به گونه اي است كه در تابستان خصوصاً در مرداد ماه كه خورشيد بصورت كاملاً عمود مي تابد، اين ورقها با بازگرداندن مقدار قابل توجهي از نور خورشيد از گرمايش بيش از حد محيط زيرين جلوگيري مي كند و در ساير فصول نسبت به تغيير زاويه تابش خورشيد، ميزان گذر نور و گرما نيز تغيير مي كند، به طوري كه درفصل زمستان كه خورشيد كاملاً مايل مي تابد، بيشترين گذر نور از سطح فوقاني به فضاي داخل را ممكن مي سازد. علاوه بر اين وجود لايه ضد UV اين ورقها به ضخامت 50 ميكرون ، مانع از ورود پرتوهاي مضر خورشيد نيز مي گردند.بدين ترتيب مشكلاتي كه سالها گلخانه داران در گلخانه هاي شيشه اي، پلاستيكي و حتي ورقهاي قديمي پلي كربنات با آن مواجه بودند به شكل حيرت انگيزي مرتفع مي گردد.

ورق هاي تخت پلي كربنات

ورق هاي تخت پلي كربنات محصولاتي بي نظير با ضريب ايمني فوق العاده و كالايي ايده آل براي مصارف جايگزين شيشه مي باشد. اين ورق ها افزون بر وزن كم و ثبات رنگ داراي مقاومت ضربه اي بسيار بالا تقريبا غير شكننده بوده و در هنگام بروز حوادث طبيعي مانند زلزله، خطرات ناشي از شكست شيشه را به صفر مي رساند. از آن جا كه استفاده و نصب اين ورق ها بسيار آسان است، از آن ها به عنوان جايگزين شيشه، در پنجره ها و نورگير ها، پل هاي عابر، ايستگاه هاي اتوبوس، صنايع خودروسازي و .... استفاده مي گردد. ضخامت هاي بالاتر اين ورق ها در مقابل اصابت گلوله مقاوم بوده و برای تمامي محل هايي كه پتانسيل اصابت هاي فيزيكي را دارند مانند بانك ها، طلا و جواهر فروشي ها، موزه ها، مكان هاي نقل و انتقال پول و ... توصيه مي شوند. ورق هاي تخت پلي كربنات به صورت شفاف، مات و رنگي در ضخامت هاي 12-2 ميلي متر و ابعاد 305×205 سانتي متر توليد و عرضه مي گردند.

مزایا

صفحات ساخت شرکت پلیمر طلائی یزد خواص نوری بصری عالی با سطوحی درخشان چنان یک الماس دارند. این محصولات حتی در محدوده های دمایی بالا و پایین نیز عملکرد استثنایی از خود نشان می دهند. منفعت مهم استفاده از این صفحات، خواص مکانیکی، حرارتی و الکتریکی فوق العاده آن هاست. از دیگر مزایای این صفحات می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • به راحتی می توان با خلا شکل دهی کرد
  • عملکرد استثنایی در دماهای بالا و پایین
  • قابلیت بازیافت آسان
  • مقاومت ضربه ای بسیار بالا، تا حدود 250 برابر شیشه، تقریبا غیر شکننده
  • معمولا غیر قابل اشتعال
  • قابلیت استفاده و نصب آسان
  • عایق حرارتی و الکتریکی فوق العاده
  • سبک (تقریبا 2/1 وزن یک شیشه با همان ابعاد)، که باعث شده این صفحات به راحتی قابل حمل و نصب شوند
  • شعاع انحنای ایمن آن حدود 175 برابر ضخامت است

موارد کاربرد

  • ساختمان سازی
  • صنعت حمل و نقل
  • کاربردهای شیشه
  • عملکرد شیشه ایمنی
  • پنجره سقفی، پارتیشن بندی، گنبدهای تزیینی، اتاقک سازی
  • استادیوم های فضای باز یا بسته
EmployeeSalaryBonusSupervisor
Stephen C. Cox$300$50Bob

ورق هاي چند جداره پلي كربنات

ورق هاي چند جداره پلي كربنات توليد شركت پليمر طلايي يزد به وسيله يك پوشش كواكسترود از جذب کننده های یووی برابر اشعه فرابنفش محافظت مي شوند. اين ورق ها به دليل ساختار خاص خود به انتخاب اول در ساختارهاي انتقال نور همراه با بهينه سازي مصرف انرژي تبديل شده اند. از مزاياي ديگر اين ورق ها مي توان به انعطاف پذيري بالا، استفاده و نصب آسان و استحكام ضربه اي مناسب اشاره كرد. عمده مصارف اين ورق ها در پوشش سقف ها، پل هاي عابر پياده، سوله ها و خصوصا به عنوان پوشش سقف و بدنه ي گلخانه ها مي باشد. اين ورق ها در ابعاد 210× 600 سانتي متر و رنگ هاي مختلف توليد و عرضه میگردند.

موارد کاربرد

  • ساختمان سازی
  • صنعت حمل و نقل
  • کاربردهای شیشه
  • عملکرد شیشه ایمنی
  • پنجره سقفی، پارتیشن بندی، گنبدهای تزیینی، اتاقک سازی
  • استادیوم های فضای باز یا بسته
  • راهروهای مسقف، سقف پاسیو

ورق هاي اكريليک

پلی متیل متاکریلات یکی از پلیمرهای معروف و شناخته شده ای می باشد که در اوایل به عنوان جایگزین شیشه با کاربردهای متنوعی استفاده می شده است و امروزه نیز به طور وسیعی در صنایع پنجره سازی و شیشه اندازی کاربرد دارد. این ماده یکی از سخت ترین و محکم ترین پلیمرها با شفافیتی بالاتر از شیشه و سطحی براق و صیقلی و مقاوم در برابر عوامل جوی است. جالب است بدانید صفحات پلی متیل متاکریلات کاربرد وسیعی در تهیه و ساخت پنجره هواپیما نیز دارند. شرکت پلیمر طلایی یزد با بهره گیری از جدیدترین ماشین آلات و تکنولوژی های پیشرفته حال حاضر دنیا اقدام به تولید صفحات تخت پلی متیل متاکریلات بر اساس استانداردهای ایزو 2-7823 کرده است.

کاربردها

گنبدهای نوری و نورگیر، پارتیشن بندی، شیشه اندازی در پنجره، مصالح سقف سازی، پنجره سقفی، شیشه های ایمنی و امنیتی، شیشه اندازی حمام و آشپزخانه، شیشه نشکن، تجهیزات اداری، اجزای روشنایی داخل ساختمان، لنزهای کنترل روشنایی، عدسی، پوشش لامپ، اتاقک و پوشش های ایمنی کارگران و ماشین آلات، مخازن و لوله های شفاف، تابلو فروشگاه ها، اجزا و قطعات تزیینی مراکز فروش، تابلوهای گرافیکی مصور، ساخت ویترین ، ظروف پلاستیکی، قالب و الگوهای حک کاری شده شفاف، اتاقک های شیشه ای که به عنوان حمام آفتاب استفاده می شوند، دیوارهای عایق صوتی، صنایع حمل و نقل، شیشه ساعت و محافظ کیلومتر شمار وسایل نقلیه، صفحات تخت پلی متیل متاکریلات بی رنگ، دارای شفافیت 92% هستند که در نوع خود منحصر به فرد است. شفافیت شیشه ای که برای ساخت پنجره به کار می رود حدود 90% است. ترکیب شفافیت و مقاومت در برابر عوامل جوی این صفحات، طول عمر بلند مدتی را برای این صفحات تضمین می کند و آن را به یک ماده ایده آل برای تمام پروژه های فضای باز تبدیل کرده است. پرتو نور UV اثرات مخربی روی پلیمرها دارد. این اشعه به راحتی می تواند پیوندها و زنجیره های شیمیایی را شکسته و منجر به تجزیه، تغییر رنگ و خواص مکانیکی شود. پلی متیل متاکریلات به طور طبیعی مقاومت فوق العاده و بهتری نسبت به پلی کربنات در برابر اشعه ماورای بنفش دارد اگر چه صفحات تخت پلی متیل متاکریلات به واسطه تغییرات دمایی و رطوبت دچار انبساط و انقباض خواهند شد، ولی بر اثر گذشت زمان هرگز دچار چروک و جمع شدگی نخواهند شد. کمی جمع شدگی هنگام شکل دهی حرارتی وجود دارد، اما پس از آن ثبات بسیار خوبی خواهد داشت.

تصاویر